Valitse osio:
Näytä: Otsikon mukaan

( Näytä kaikki )

( Edunvalvonta )

( Työelämä )

( Kylteri )

( Kehittyminen )

( Hyvinvointi )

( Johtaminen )

( Yrittäjyys )

( Yhteiskunta )

( Kansainvälisyys )

Tulevaisuuden osaamistarpeet on tunnistettava nyt

Yritykset tarvitsevat nyt erilaisia osaajia kuin eilen. Se vaatii työntekijöiltä oman osaamisen jatkuvaa päivittämistä, mutta myös yritysten on tunnistettava tarpeensa aiempaa herkemmin. Vain harvassa yrityksessä on kunnon osaamisstrategia.

Ruokapiireissä markkinalogiikka ei päde

Väitöstutkija Galina Kallio on syventynyt tutkimuksessaan suomalaisiin ruokapiireihin. Hänestä kauppatieteen tulisi avartaa näkemyksiään taloudellisesta toiminnasta.

Kaikki irti kesätyöstä

Lyhyenkin työsuhteen aikana voi oppia paljon uutta alasta, työelämästä, oman uran suunnasta ja itsestään.

Mitä on inhimillinen hävikki?

Inhimillistä hävikkiä pohtiva valmennus Turussa nosti esiin uusia, kuuntelevia johtamisen taitoja. Kouluttaja Jukka Rantalan mukaan seurantaa tärkeämpää on kiinnostus ihmisestä.

Palkkaero kapenee etanavauhtia

Nais- ja miesekonomien palkkaerot eivät ole juurikaan muuttuneet 20 vuoden aikana. Miten työelä m ä saataisiin tasa-arvoisemmaksi? Auttaisiko palkkatietojen muuttaminen julkiseksi tai Islannin malli perhevapaiden jakamisesta?

Antero Vartia: Työmarkkinareformit ovat yhteiskunnan heikoimpia varten

Kansanedustaja Antero Vartia kirjoittaa kolumnissaan, että työn murros vaatii hyvinvointivaltiolta ripeitä uudistuksia.

Kaupungistuminen nostaa rakennusalaa

Viime vuodet myötätuulessa ollut rakennusala on kiinnostavassa murrosvaiheessa, sanoo YIT:n talousjohtaja Ilkka Salonen. Nyt rakennetaan aiempaa yhtenäisempää kaupunkia, ja puurakentamisen ratkaisut tekevät tuloaan.

3 x uusi työ

Pinja Hirvilammi siirtyi työskentelemään YK-järjestöön naisten ja tyttöjen puolesta.

Ekonomina Punaisella Ristillä

Kansainvälisessä avustustyössä tarvitaan vahvaa talousosaamista.

Myyntiä luottamusta rakentamalla

Onnistunut sosiaalinen myynti pohjautuu myyjän ja asiakkaan väliseen luottamukseen, jota on rakennettu pitkäjänteisesti digitaalisissa ja sosiaalisissa kanavissa.
 
Valitse Lehti
Ekonomi 06 : 2013